Slimme display campagnes niet meer ondersteund? Zo blijf je bij
Zoals eerder aangegeven gaat Google de komende periode een hoop wijzigingen doorvoeren die van invloed kunnen zijn op jouw Google Advertenties. Het verdwijnen van de uitgebreide tekst advertenties en de wijzigingen in Google Analytics hadden we je al gemeld. Een andere wijziging die er op korte termijn aan zit te komen is het overzetten van slimme display campagnes naar standaard display campagnes.
Check je Google Advertenties. Wat gaat er voor jou veranderen?
Vorig jaar is Google begonnen om de beste eigenschappen van slimme display campagnes op te nemen in standaard display-campagnes. Dit jaar willen ze het voor adverteerders makkelijker maken om display campagnes te maken en beheren. Het is daarom mogelijk om nu zelf biedingen, advertentiemateriaal en targeting te automatiseren of handmatig in te stellen bij standaard display advertenties.
Wat verandert er dan precies aan de slimme display campagnes?
Vanaf komende augustus is het niet meer mogelijk om nieuwe slimme display campagnes aan te maken. We raden je sowieso af om dit voor die tijd nog te doen. Je actieve, onderbroken en/of verwijderde slimme display campagnes worden omgezet naar standaard display campagnes. De instellingen veranderen daarbij niet en Google geeft aan dat ook je resultaten gelijk blijven ten opzichte van je oude advertenties. Maar Google zou Google niet zijn wanneer zij bij nieuwe advertentiemogelijkheden, ook betere instellingen leveren. Met andere woorden wanneer je niks doet krijg je wat je kreeg maar wanneer je de standaard display advertenties verder optimaliseert, is de kans zeer groot dat ook je resultaten verbeteren.
En wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet?
Wanneer je jouw Google Ads account zelf beheert of wanneer je dit beheer hebt uitbesteed, is het vaak lastig om in te schatten of al jouw instellingen nog wel optimaal zijn. Zeker met de hoeveelheid wijzigingen die momenteel plaatsvinden. Speciaal om die reden bieden we je de mogelijkheid je Google Ads account vrijblijvend te laten scannen door onze pro's. Je ontvangt dan maximaal 5 kritieke punten waarmee je jouw account kunt optimaliseren waardoor je meer resultaten boekt. De aanvraag voor deze scan kan je hieronder doen.
Yes, ik wil mijn Google Ads Account gratis laten scannen
En natuurlijk kan je ons ook inschakelen wanneer je jouw advertenties op Google wilt uitbesteden.